Cesty divadelní tvorby Petera Brooka – MgA. Adam Doležal, Ph.D.
MgA. Adam Doležal, Ph.D.
Disertační práce
Cesty divadelní tvorby Petera Brooka
Peter Brook’s ways of theatre making
Anotace:
Ve své disertační práci mapuji tvůrčí dráhu jednoho z nejvýznamnějších divadelních režisérů druhé poloviny dvacátého století Petera Brooka. Sleduji vývoj jeho kariéry od jejích počátků v Anglii v polovině čtyřicátých let až do současnosti a pokouším se vsadit jej do souvislostí, dobového kontextu a pojmenovat možné Brookovy inspirační zdroje. Zabývám se okolnostmi sezony Divadla krutosti v RSC a zlomovými …víceAbstract:
For my dissertation I decided to chart the creative way of one of the most important theatre director from the 2nd half of the 20th century, Peter Brook. I follow his career from its beginning in England in half of the 40s till today and try to put it into the historical and overall context and name his sources of inspiration. I deal with circumstances of the RSC’s Theatre of Cruelty and the main Brook …víceKlíčová slova
Peter Brook Monografie Divadelní režie Multikulturní divadelní soubor CIRT CICT Royal Shakespeare Company Divadlo krutosti Divadlo Les Bouffes du Nord Hledání obecně srozumitelného divadelního jazyka Prázdný prostor Mahábhárata William Shakespeare Opery Africká dramatika Íránská cesta Africká cesta Americká cesta Divadelní výzkum Analýza Chronologie Práce s herci Scénografie Dramaturgie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/zab56/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 12. 2016
- Vedoucí: prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/zab56/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Divadelní fakultaDoktorský studijní program / obor:
Dramatická umění / Dramatická umění
Práce na příbuzné téma
-
Divadelní soubor Relikty jako inspirační zdroj pro amatérské divadlo
Lenka Dobrovolná -
Autorské divadlo s neprofesionálním souborem - teorie, praxe a metodika
Markéta Břundová -
Divadelní spolky na Mostecku v 2. polovině 20. století (Divadelní soubor Jirásek - Patokryje, Divadelní soubor Hraničář - Hora Svaté Kateřiny).
Naneta ČÁKOVÁ -
Divadelní soubor Slovanský tyátr a jejich „fresh klasika“
Albert Pazdera -
Divadelní soubor – Inscenační tvorba v ansámblovém prostředí
Zuzana Černá -
Klicperovo divadlo v Hradci Králové během působení Vladimíra Morávka
Tereza Šafářová -
Shakespearovo dílo ve verzi Reduced Shakespeare Company (RSC)
Magdaléna KŘEPELOVÁ -
Prázdný papír
Jan Lesák