Pedagogicko - psychologické aspekty řešení výchovných problémů – Bc. Daniela Rafajová
Bc. Daniela Rafajová
Master's thesis
Pedagogicko - psychologické aspekty řešení výchovných problémů
Pedagogical - Psychological aspects of the solution of educational problems
Abstract:
Předkládaná diplomová práce poukazuje na příčiny vzniku výchovných problémů u dětí a mládeže, vzniku patologického chování a zároveň předkládá názorné ukázky jejich možného řešení a výsledků. Objasňuje vzájemnost a propojenost určitých jevů a procesů, modeluje životní situace a tím přispívá k nezkreslenému pohledu na současnou výchovu mladé generace i spolupráci mezi rodinou a různými institucemi.Abstract:
The diploma thesis is aimed on the cause of educational problems among children and youth, also on origin of pathological behavior and also the thesis presents illustrative examples of possible solutions and results. It explains mutuality and integration of of certain phenomena and processes, models life situations and thus contributes to distortion-free view of the contemporary education of young …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ky668/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2015
- Supervisor: Ing. Jan Děcký
- Reader: JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Teacher Training of Specialized Subjects for Secondary Schools
Theses on a related topic
-
Klima školní třídy vybrané střední odborné školy
Eva Mertová -
Klima třídy na městské a vesnické základní škole
Hana Nedvědická -
Klima školní třídy v primární škole
Alena Zbořilová -
Klima třídy jako faktor eliminace výskytu rizikového chování u dětí
Klára Bárová -
Klima třídy ve školách s daltonskými prvky a ve školách tradičních
Lenka Dolníčková -
How does family environment influence adolescent subjective psychosomatic health?
Yi Huang -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková