How We Read: The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands – Mgr. Antonín Zita, M.A.
Mgr. Antonín Zita, M.A.
Disertační práce
How We Read: The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands
How We Read: The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands
Anotace:
Tato disertace dokumentuje recepci tzv. Beat Generation autorů a jejich děl ve Spojených státech amerických a v Česku, tedy v Československu a České republice, a to ve dvou časových obdobích – v 50. a 60. letech minulého století a v současnosti. Skrze analýzu této recepce umožňuje disertace lépe porozumět tomu, jak se formuje chápání subjektů poznání. Reakce vůči Beat Generation autorům byly velmi …víceAnotace:
říve analyzuje články v literárním periodiku Světová literatura, poté pokračuje poukázáním na změnu rétoriky v těchto článcích, a nakonec končí rozborem návštěvy Allena Ginsberga v roce 1965 a vlivu Beat Generation autorů obecně. Současná recepce je vysvětlena v 8. kapitole. Tato kapitola nejdříve zkoumá různé předmluvy či doslovy, tedy materiály dodané vydavateli k dílům Beat Generation, poté se zaměřuje …víceAbstract:
The dissertation documents the reception of the Beat Generation writers and their work in the United States and the Czech lands, that is Czechoslovakia and the Czech Republic, in two different time periods – the 1950s/1960s and today. Subsequently, by analyzing the differences and similarities between the receptions, the dissertation comments on how an understanding of a subject is formed. The Beats …víceAbstract:
various introductory materials of Beat publications, and then continues by focusing mostly on Lawrence Ferlinghetti’s 1998 visit and the comparison between the Beats and Czechoslovak underground. The nature of Czech scholarship is also discussed. Finally, Chapters 9 and 10 provide an analysis of the documented reception by applying the theoretical concepts from Chapter 2. The dissertation provides …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 2. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/s7d8v/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2016
- Vedoucí: doc. PhDr. Tomáš Pospíšil, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Petr Kopecký, Ph.D., prof. PhDr. Bohuslav Mánek, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Filologie (čtyřleté) / Literatury v angličtině
Práce na příbuzné téma
-
Dialogy zoufalců: poetika a struktury (Dialogické texty o smyslu lidské existence v nejstarších světových literaturách a v literaturách středoevropského areálu).
Eva Niklesová -
Posthuman and Death in William S. Burroughs Last Trilogy
Radek Gregor -
William S. Burroughs jako praotec cyberpunkového žánru: Jeho vliv na díla cyberpunkových autorů
Marie Alice KUBÁNKOVÁ -
Tematický rejstřík tvorby W. S. Burroughse
Tereza VITNEROVÁ -
Recepční estetika tvorby Jiřího Karáska ze Lvovic
Magdaléna Kadlecová -
Recepční estetika ve Slavnostech sněženek a Příliš hlučné samotě
Alena Rousková -
Estetika recepce - Wolfgang Iser, Umberto Eco a čtenář
Alžběta Kociánová -
Critical Reception of Tennessee Williams´ Plays on Pilsen Stages
Zuzana VELIČKOVÁ