Digital competence of English language teachers – Bc. Vanessa Godárová
Bc. Vanessa Godárová
Master's thesis
Digital competence of English language teachers
Digital Competence of English Language Teachers
Abstract:
This diploma thesis deals with the digital competence of teachers in a basic school (primary and lower-secondary). In the theoretical part, the characteristics of a teacher are defined from a general point of view together with the competences of a teacher. Furthermore, the terms are put into the context of English language teaching and together, they are described from the historical, curricular, …moreAbstract:
Tato diplomová práce pojednává o digitální kompetenci učitelů na základní škole (na prvním I druhém stupni). V teoretické části je nejprve všeobecně definována a popsána osobnost učitele spolu s jeho kompetencemi. Dále jsou definované pojmy zasazeny do kontextu výuky anglického jazyka, který je spolu s digitální kompetencí učitele popsán z hlediska historie a dále kurikulárních a strategických dokumentů …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 11. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Godárová, Vanessa. Digital competence of English language teachers. Pardubice, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
English Language Teacher Education / English for Education
Theses on a related topic
-
Digitální technologie ve výuce stavebních oborů
Martin Vavruška -
Moderní technologie ve výuce estetické výchovy
Šárka Schlichtsová -
IKT ve vzdělání na Střední škole automobilní a informatiky, její využití ve výuce v předmětu Motorová vozidla a Elektrotechnická zařízení
Martin Kuchta -
Pohled učitelů na technologie ve vzdělávání během pandemie COVID-19 a po ní
Natálie Kudriová -
Vybrané informační a komunikační technologie ve výuce oboru Vojenský odborný výcvik
Patrik Hanák -
Moderní technologie ve výuce české literatury na středních školách
Pavel Dostál -
Využití moderních technologii při výuce žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách dle § 16 odst. 9 školského zákona ve Středočeském kraji
Tereza Balejová -
Kreativita učitelů při výuce gramatiky anglického jazyka
Daniela Kristeková