Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View – Bc. Monika Hotárková
Bc. Monika Hotárková
Diplomová práce
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Anotace:
Diplomová práce se zjišťuje pohled učitelů angličtiny druhého stupně základních škol na výuku žáků se specifickými poruchami učení. Hlavním cílem práce je zjistit, jak učitelé vnímají práci s žáky s SPU, co obnáší a co ji ovlivňuje. Jako výzkumný nástroj byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s učiteli angličtiny na druhém stupni základních škol.Abstract:
The master’s thesis deals with lower-secondary school English teacher’s point of view on teaching to learners with specific learning difficulties. The main aim of the work is to find out how the teachers perceive teaching English to learners with SpLD, what the work entails and what factors influence it. The research was realized by means of semi-structured personal interview with lower-secondary school …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fqhis/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 5. 2013
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Aspects Influencing Foreign Language Learning of a Learner Diagnosed with ADHD
Lenka Cetkovská -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová