Inkluzivní přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním vzdělávání – Mgr. Monika Prchalová
Mgr. Monika Prchalová
Master's thesis
Inkluzivní přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním vzdělávání
Inclusive approaches to children with special educational needs in pre-school education
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit možné přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část stručně vymezuje legislativní východiska předškolního vzdělávání v České republice se zaměřením na předškolní vzdělávání, objasňuje inkluzivní vzdělávání a s ním související podpůrná opatření. Dále seznamuje s Rámcovým …moreAbstract:
The Goal of this Dissertation is to determine possible approaches to children with special educational needs in pre-school education. It is devided into practical and theoretical part. The theoretical part briefly defines the legal basis of pre-school education in the Czech Republic, focusing on pre-school education, and explains inclusive education and related support measures. The Dissertation also …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ufaz2/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2016
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRCHALOVÁ, Monika. \textit{Inkluzivní přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním vzdělávání}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/71415t/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová