Techniken und Strategien beim Wortschatzlernen der Schüler*innen in der Sekundarstufe I – Bc. Dagmar Dvořáková
Bc. Dagmar Dvořáková
Bachelor's thesis
Techniken und Strategien beim Wortschatzlernen der Schüler*innen in der Sekundarstufe I
Techniques and strategies for vocabulary acquisition by students in the second stage of elementary school
Abstract:
Bachelor thesis deals with the topic of strategies and techniques for learning vocabulary. The theoretical part of this work focuses on vocabulary in general, learning strategies and techniques, their classification, and individual learning types. The aim of the empirical part is to determine which learning strategies and techniques students in the second grade of primary school use when learning vocabulary …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem strategií a technik při učení se slovní zásoby. Teoretická část práce se věnuje obecně slovní zásobě, učebním strategiím a technikám učení, jejich klasifikaci a jednotlivým učebním typům. Cílem empirické části je zjistit jaké učební strategie a techniky používají žáci na druhém stupni základní školy při učení slovní zásoby a zda tyto učební strategie a techniky používají …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ycp95/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVOŘÁKOVÁ, Dagmar. \textit{Techniken und Strategien beim Wortschatzlernen der Schüler*innen in der Sekundarstufe I}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/73zspj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
German Language for Education / German Language for Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Vocabulary learning and the current trends in CALL/MALL
Yvona Zamarská -
Autoregulace učení a strategie učení pro oblast slovní zásoby u žáků ZŠ
Jan Moudrý -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Vliv videoher na proces učení slovní zásoby anglického jazyka u žáků 1. stupně základní školy
Denisa HANÁKOVÁ