Právní regulace online inzerce v České republice – Ondřej Sládek
Ondřej Sládek
Master's thesis
Právní regulace online inzerce v České republice
Legal regulation of online advertising in the Czech Republic
Abstract:
Práce se zabývá aktuálním tématem právní úpravy reklamy na internetu. Cílem diplomové práce je zhodnocení současného stavu a pozice veřejnoprávní úpravy internetové reklamy jak obecně, tak na příkladu inzertní sítě Google. Práce směřuje k cíli tak, že je nejprve vytvořen teoretický přehled právní úpravy reklamy s důrazem na reklamu online, dále navazuje případová studie zachycující praktické fungování …moreAbstract:
The thesis focuses on regulation of advertising on the Internet. The aim of the thesis is to evaluate the current state and position of public regulation of online advertising, both in general and on the example of Google advertising network. The approach to achieve defined goals is to first present a theoretical overview of the legal regulation of advertising with an emphasis on online advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/45249
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2015
- Supervisor: Květoslav Žák
- Reader: Nicole Grmelová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/45249
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo
Theses on a related topic
-
Economics of Internet Advertising
Lucie Langmajerová -
Internet jako inzertní médium
Michaela Pařenicová -
Internet jako inzertní médium
Zdeněk Netolický -
Internet a reklama
David Zapletal -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
Reklama a internet
Michaela Dudoňová -
Online reklama kosmetických značek na sociálních sítích v době zdravotní a válečné krize
Elena Zedková -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN