Green Tourism - The Persuasive Strategies In Advertising Environmentally Friendly Holiday – Monika HRBÁČKOVÁ
Monika HRBÁČKOVÁ
Bachelor's thesis
Green Tourism - The Persuasive Strategies In Advertising Environmentally Friendly Holiday
Green Tourism - The Persuasive Strategies In Advertising Environmentally Friendly Holiday
Abstract:
This bachelor thesis presents the results of an analysis of green tourism advertisements. The focus was principally on persuasive strategies. The articles for the corpus were collected predominantly from the online versions of British newspapers. The aim of the thesis is to identify the features that influence the behaviour of a potential customer and describe them. The research results include particularly …moreAbstract:
Tato bakalářská práce představuje výsledky analýzy reklam na zelené cestování. Důraz byl kladen především na přesvědčovací metody. Korpus byl shromážděn z několika internetových článků, zejména z online verzí britských novin. Cílem této práce je identifikovat prvky, které ovlivňují chování potencionálních zákazníků, a popsat je. Analýze byly podrobeny zvláště ty prvky přesvědčovacích strategií, které …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2012
Accessible from:: 16. 4. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HRBÁČKOVÁ, Monika. \textit{Green Tourism - The Persuasive Strategies In Advertising Environmentally Friendly Holiday}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/762ewl/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HRBÁČKOVÁ, Monika. Green Tourism - The Persuasive Strategies In Advertising Environmentally Friendly Holiday. Ostrava, 2012. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.4.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková