Ing. Petr VILÍMEK

Master's thesis

Tvořivost učitele ZŠ ve výuce předmětu Informatika (tvorba školního vzdělávacího programu pro předmět Informatika)

Creativity of a Basic School Teacher in Classes of Informatics (Formation of School Educational Programme for the Subject of Informatics)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tvorbou školního vzdělávacího programu pro předmět Infor-matika na základní škole. V teoretické části se zabývá obecnými východisky tvořivosti, osobností tvořivého učitele a podporou a bariéry tvořivosti. Popisuje primární a základní vzdělávání u nás i ve světě. Čtenář této práce se seznámí jak s dosavadními kurikulárními dokumenty, tak s novým systémem kurikulární dokumentů …more
Abstract:
The dissertation deals with a formation of School Educational Programme for the subject of Informatics at primary school. In its theoretical part it deals with general sources of creativity, personality of a creative teacher and support as well as barriers of creativity. It describes primary and secondary education in our country and abroad. A reader of this thesis will get acquainted with both the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 6. 2007
Identifier: 6127

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2007
  • Supervisor: Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VILÍMEK, Petr. Tvořivost učitele ZŠ ve výuce předmětu Informatika (tvorba školního vzdělávacího programu pro předmět Informatika). Zlín, 2007. diplomová práce (Ing.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.