Předškolní vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením – Mgr. Eva Vanická
Mgr. Eva Vanická
Master's thesis
Předškolní vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením
Pre-school education for children with mild mental disabilities.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá předškolním vzděláváním dětí s lehkým mentálním postižením do mateřské školy běžného typu. Cílem práce je analýza a zhodnocení předškolního vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením ve speciální a integrační třídě běžné mateřské školy. Teoretická část, která je rozdělena do třech kapitol se v první části zaměřuje na vymezení pojmu mentální retardace, je zde charakterizována …moreAbstract:
I deal in this thesis with preschool education of children with mild mental handicap. The main aim of the thesis is to analyze and evaluate preschool education of children with mild mental handicap in special and integrated class of common nursery. Theoretical part is divided into three chapters. In the first chapter is definition of mental retardation and also characteristics of mental retardation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hosax/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 5. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Teaching English to children with mild mental retardation
Eva Janečková