Nikol Jiroutová

Bachelor's thesis

Sociální sítě jako nástroj marketingu značky, a jejich přínosy a rizika

Social media as a part of brand marketing strategy and their benefits and disadvantages
Abstract:
Tato bakalářská práce se bude zabývat sociálními sítěmi a jejich potenciálu využití z pohledu značky. Pro uvedení do problematiky bude v první části této práce objasněn pojem sociální sítě a seznámení se s jednotlivými platformami s důrazem Facebook a Instagram. Se sociálními sítěmi si mnozí často asociují i influencery, kteří jsou často bráni jako jejich nedílná součást. Z toho důvodu se bude další …more
Abstract:
This bachelor's thesis deals with social networks and their potential for brand use. The first part of this work will clarify the concept of social networking, and describe individual platforms, with a focus on Facebook and Instagram. Many people associate influencers with social media. For this reason, the next part of the thesis will focus on defining influencers, and the steps to take when dealing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Klára Mouchová
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.