Sociální sítě jako nástroj marketingu značky, a jejich přínosy a rizika – Nikol Jiroutová
Nikol Jiroutová
Bachelor's thesis
Sociální sítě jako nástroj marketingu značky, a jejich přínosy a rizika
Social media as a part of brand marketing strategy and their benefits and disadvantages
Abstract:
Tato bakalářská práce se bude zabývat sociálními sítěmi a jejich potenciálu využití z pohledu značky. Pro uvedení do problematiky bude v první části této práce objasněn pojem sociální sítě a seznámení se s jednotlivými platformami s důrazem Facebook a Instagram. Se sociálními sítěmi si mnozí často asociují i influencery, kteří jsou často bráni jako jejich nedílná součást. Z toho důvodu se bude další …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with social networks and their potential for brand use. The first part of this work will clarify the concept of social networking, and describe individual platforms, with a focus on Facebook and Instagram. Many people associate influencers with social media. For this reason, the next part of the thesis will focus on defining influencers, and the steps to take when dealing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Klára Mouchová
- Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JIROUTOVÁ, Nikol. \textit{Sociální sítě jako nástroj marketingu značky, a~jejich přínosy a~rizika}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola NEWTON, a.s., NEWTON College a.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/7b3sz8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing
Eva Horníková -
Influencer marketing
Kristýna Dvořáčková -
Využívání influencer marketingu vybranými značkami
Lesáková Lesáková -
Online Marketing jako podpůrný kanál prodeje
Pavla Hladečková -
Návrh marketingové strategie s využitím nástrojů online marketingu
Jana Kocourková -
Online Marketing jako podpůrný kanál prodeje
Linda Valešová -
Marketingová strategie využívání online komunikačních kanálů Ústřední knihovny Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Anna Cheblokova -
Online marketing - komunikační strategie firmy Footshop
Petra Komarovová