Ing. Anna Shumeiko

Master's thesis

Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (problém ovlivňování okrajových sociálních skupin)

Marketing communications as a tool of social manipulation (a problem affecting marginalized social groups)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace z pohledu jejího vlivu na vybranou etnickou skupinu. V práci je řešena otázka ovlivňování ukrajinského spotřebitele, žijícího na území České republiky, prostřednictvím masové reklamy. Závěr práce konstatuje zjištění o míře vnímání a přijímaní podnětů marketingové komunikace ukrajinským etnikem a vliv tohoto procesu na jeho životní styl …more
Abstract:
This thesis deals with marketing communications from the perspective of its impact on the selected ethnic group. In this degree work is analyzed the problem of influence through mass media advertising to Ukrainians living in the Czech Republic. The conclusion of the work states on determination the level of perception and acceptance the ideas of marketing communications for Ukrainians in the environment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2014
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní