Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení – Mgr. Jana Šustáčková
Mgr. Jana Šustáčková
Master's thesis
Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení
Educational games and teaching aids in teaching initial reading and writing to pupils with specific learning differences
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktických her a pomůcek používaných ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základních škol. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou představeny základní poznatky o výuce elementárního čtení a psaní, specifických poruchách učení, didaktických hrách i pomůckách. Praktická část si …moreAbstract:
The diploma thesis deals with educational games and teaching aids used in teaching elementary reading and writing of pupils with specific learning differences. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces basic knowledge of teaching elementary reading and writing, specific learning differences, educational games and teaching aids. The practical part aims to find …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dh2pj/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠUSTÁČKOVÁ, Jana. \textit{Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/7iym83/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Relatable Group Writing in Teaching Writing to Young Learners and Its Influence on Their Approach to Writing
Žaneta Voldánová -
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
Czech Secondary School Students' Preferences for and Perceptions of Indirect and Direct Corrective Feedback on Writing
Natálie Krejčířová -
Výukové aplikace ve výuce elementárního čtení a psaní očima rodičů a učitelů
Eva Straková -
Role školního poradenského pracoviště na 1. stupni ZŠ při odstraňování nedostatků v oblasti elementárního čtení a psaní v prvním a druhém ročníku
Lucie Kaděrová -
K problematice počátečního čtení a psaní na základních školách v Českých Budějovicích a okolí
Lucie MIKLÍKOVÁ -
Didaktické hry ve výuce elementárního čtení a psaní
Eva Procházková -
Metody a formy výuky elementárního čtení a psaní
Kateřina Forejtová