Analýza možností rozvoje komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální – Bc. Lenka Kašparová
Bc. Lenka Kašparová
Diplomová práce
Analýza možností rozvoje komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální
Analysis of the development possibilities of communication for pupils with autism spectrum disorders in special school
Anotace:
Diplomová práce se zabývá analýzou možností rozvoje komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální. Teoretická část charakterizuje příčiny a triádu příznaků PAS. Definuje pojmy komunikace, komunikační schopnost a alternativní a augmentativní komunikace. Výzkumné šetření bylo prováděno na čtyřech případových studiích žáků. V každé z nich je analyzován současný stav verbální …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the analysis of the development possibilities of communication for pupils with Autism Spectrum Disorders in special school. The theoretical part describes the causes and symptoms of the triad ASD. This part defines the concepts of communication, communication ability and alternative and augmentative communication. The research was conducted on four case studies of pupils …víceKlíčová slova
poruchy autistického spektra základní škola speciální komunikace komunikační schopnost alternativní a augmentativní komunikace Výměnný obrázkový komunikační systém Autism Spectrum Disorders special school communication communication ability alternative and augmentative communication Picture Exchange Communication System
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l67j8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2016
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAŠPAROVÁ, Lenka. \textit{Analýza možností rozvoje komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/7kk9ck/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková -
Formy komunikace u dětí s autismem a přidruženým těžkým mentálním postižením
Kateřina Jansová -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u žáků s kombinovaným postižením
Petra Doležalová -
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální
Miroslava VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ -
Výměnný obrázkový komunikační systém pro děti s mentální retardací a autismem
Kristina SZEWCZYKOVÁ