Bc. Martin Fous

Master's thesis

Strategické řízení společnosti metodou Balanced Scorecard a její vliv na zákazníka

Corporate Strategic Management: The Balanced Scorecard and Its Impact on the Customer
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá metodami strategického řízení podniku s cílem vytvořit pozitivní dopady na zákazníka. Významná část práce je věnována analýzám dopadů jak na interního, externího, tak koncového zákazníka vyplývajících z řízení společnosti pomocí Balanced Scorecard. Navazující kapitoly jsou věnovány hlavním principům řízení vztahů se zákazníkem (CRM), řízení podle základních pilířů strategie …more
Abstract:
This diploma thesis discusses strategic management methods which seek to create positive impact on the customer. Main part of the thesis analyzes impact on the customer arising from application of the Balanced Scorecard methodology to company’s management techniques. Impact is assessed from the perspective of the internal and external customer and also the end consumer. Subsequent chapters are dedicated …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní