Podpora čtenářské gramotnosti u sociálně znevýhodněných žáků – Bc. Eliška Tancošová
Bc. Eliška Tancošová
Bachelor's thesis
Podpora čtenářské gramotnosti u sociálně znevýhodněných žáků
Supporting reading literacy in socially disadvantaged pupils
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti u sociálně znevýhodněných žáků. Cílem mé práce je zjistit, jakým způsobem učitelé na 1. stupni základní školy podporují čtenářskou gramotnost u těchto žáků. V teoretické části čtenáře seznamuji s vymezením čtenářské gramotnosti, dále se zabývám čtenářskou gramotností v kontextu školního prostředí a tématem podpory sociálně znevýhodněných žáků …moreAbstract:
This bachelor thesis describes the problem of children literacy in socially disadvantages pupils. The aim of my thesis is to find out how teachers at the first stage of primary school support reading literacy in these pupils. In the theoretical part, I introduce the reader to the definition of reading literacy, I also deal with reading literacy in the context of the school environment and the topic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/efung/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Reader: Mgr. Karolína Hradilová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Social Education and Counselling / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Rozvoj informační a počítačové gramotnosti v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Marie Indráková -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová