Instructions For Pair Work/Group Work and Response of Students Using Conversation Analysis – Bc. Karolína Krištofíková
Bc. Karolína Krištofíková
Diplomová práce
Instructions For Pair Work/Group Work and Response of Students Using Conversation Analysis
Instructions For Pair Work/Group Work and Response of Students Using Conversation Analysis
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá zadáváním instrukcí a reakcemi studentů v kontextu EFL tříd. Konkrétněji tato práce pozoruje, jakým způsobem zadává učitel instrukce pro párovou anebo skupinovou práci a jak následně studenti reagují na tyto pokyny. Práce se zaměřuje na komunikativní aktivity, které jsou určené pro práci v párech nebo skupinách. Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat instrukce a …víceAbstract:
This thesis deals with instruction-giving in EFL classrooms and students´ reactions to those instructions. More specifically the thesis looks at the way teacher gives instructions for pair work or group work and how the students react. The focus is on communicative activities designed for pair work or group work. EFL classroom environment is in context with Czech upper – upper secondary schools. The …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 6. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fgbyg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2020
- Vedoucí: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KRIŠTOFÍKOVÁ, Karolína. \textit{Instructions For Pair Work/Group Work and Response of Students Using Conversation Analysis}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/822o76/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Jitka Čermáková -
Conversational repair in pair and group work in upper-secondary EFL classes
Adéla Červenková -
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková -
Sharing is Caring: Pair Work as a Supportive Tool for Learners with Speaking Difficulties at Czech Secondary Schools
Jiří Albrecht -
Cooperative learning versus group work in English lessons
Petra KULDOVÁ -
Pair work in ELT
Jan Kratzer