Bc. Radim Vašek
Master's thesis
NASA and the Media Gap
NASA and the Media Gap
Abstract:
Vašek, R. NASA and the Media Gap. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita, 2023. Hlavním cílem této diplomové práce je průzkum, zda jsou některá media zaujatá či nakloněná vůči NASA a jejím aktivitám. Práce se zaměřuje na identifikaci rozdílů ve zpravodajství týkajícího se agentury NASA a jejich aktivit a misí za použití statistických a ekonometrických metod. V závislosti na výsledcích jsou následně …moreAbstract:
Vašek, R. NASA and the Media Gap. Master thesis. Brno: Mendel University, 2023. The main goal of this Master Thesis is to explore whether there are media that are biased towards or in favor of NASA and its activities. The thesis focuses on identifying differences in reporting the news related to NASA and its activities us-ing statistical and econometric methods. Based on the results, conclusions are …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Bc. Martin Machay, Ph.D.
- Reader: Dennis Nchor, MSc Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Management
Theses on a related topic
-
Public relations vybrané neziskové organizace
Veronika Hašková -
Komunikace Ministerstva kultury České republiky a Národního památkového ústavu se zaměřením na public relations
Klára Bártová -
Public relations a politické strany
David Janda -
Public relations jako nástroj firem na budování pozitivního veřejného mínění
Hana Chmelíková -
Public relations hokejového týmu Sparta Praha
David Vořechovský -
Public Relations jako možný prostředek k manipulace s veřejným míněním
Petr Šťastný -
Význam sponzoringu pro Public relations
Petr Tolar -
Public relations vybrané neziskové organizace
Adam Rapák