Dimenzování brzdné jednotky s DC motorem napájeným z pulzního měniče s využitím programu Matlab-Simulink – Lukáš Neděla
Lukáš Neděla
Diplomová práce
Dimenzování brzdné jednotky s DC motorem napájeným z pulzního měniče s využitím programu Matlab-Simulink
Braking Unit Design with DC Motor Supply by Chopper Using Software Matlab-Simulink
Anotace:
Předmětem této diplomové práce je dimenzování brzdné jednotky pro DC motor napájený z pulzního měniče včetně uvažování ztrát. V práci je uveden základní rozbor stejnosměrného motoru, pulzního měniče a dimenzování brzdné jednotky pro vybrané situace. V programu Matlab-Simulink byly vytvořeny matematické modely DC motoru, pulzního měniče a regulační struktury. V modelech DC motoru a pulzního měniče jsou …víceAbstract:
The subject of this thesis is the design of the braking unit with DC motor supply chopper with including considering losses. The work includes basic analysis of DC motor, chopper and dimensioning braking unit for the selected situation. In Matlab Simulink were created mathematical models of DC motor control, chopper and regulatory structures. In the models DC motor and chopper are included losses. …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2015
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/108611
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2015
- Vedoucí: Ivo Neborák
- Oponent: Václav Sládeček
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NEDĚLA, Lukáš. \textit{Dimenzování brzdné jednotky s DC motorem napájeným z pulzního měniče s využitím programu Matlab-Simulink}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/8c96xj/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMagisterský studijní program / obor:
Elektrotechnika / Elektronika
Práce na příbuzné téma
-
Dvou-osý model jízdní dynamiky vozidla pro simulační model AEScar
Radim Huška -
Model-predictive control of helicopter model
Matěj ŠMÍD -
Model financování životních potřeb - konstrukce a aplikace
Libuše Skoupá -
Matematický model pro předpověď a odhad tržní poptávky
Aneta Daehnová -
Matematický model bezpečnosti vybraného typu křižovatky v závislosti na dispozičním řešení
Pavel Lopour -
Matematický model změny hustoty ventilační směsi při vysokofrekvenční oscilační ventilaci
Anna Miltová -
Model soustavy Humusoft CE152
Michal Semelka -
Matematický model rázové komprese a expanze
Zdeněk Šmída