Esteticko-haptická stimulace jako prostředek rozvoje sociálních kompetencí u dětí s ADHD – Bc. Ivana Zejdová
Bc. Ivana Zejdová
Master's thesis
Esteticko-haptická stimulace jako prostředek rozvoje sociálních kompetencí u dětí s ADHD
Aesthetic and haptic stimulation as a means for the development of social competences of children with ADHD
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na možnosti rozvoje sociálních kompetencí u dětí s ADHD pomocí esteticko-haptické stimulace. Praktická část je vedena snahou o sestavení metodické řady esteticko-hapticko stimulačních etud, které mají být použity jako prostředek rozvoje - sociální percepce a sociální interakce (zejména kooperace a komunikace).Abstract:
This thesis is armed at the possible development of social competences of children with ADHD by Aesthetic and haptic stimulation. The practical part is attempted to design the methodology for the Aesthetic and haptic stimulation variations as a means of the development of social cognition and social interaction (especially for cooperation and communication).Keywords
Klíčová slova socializace sociální kompetence sociální percepce sociální interakce kooperace komunikace porucha pozornosti s hyperaktivitou arteterapie esteticko-haptická stimulace Key words socialization social competences social cognition social interaction cooperation communication Attention Deficit Hyperactivity Disorder art-therapy aesthetic and haptic stimulation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xz1zx/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2007
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZEJDOVÁ, Ivana. \textit{Esteticko-haptická stimulace jako prostředek rozvoje sociálních kompetencí u dětí s ADHD}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2007. Available from: https://theses.cz/id/8dcshi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Implementace pomocných prvků pro děti s ADHD do dětské prózy
Monika Kavčiaková -
Sociální inteligence, sociální kompetence, sociální dovednosti a komunikace u lidí s různými formami disociálního chování v societách adolescentů
Michaela Středová -
Sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské školy
Dominika Havlíčková -
EAN syndrom (Elderly abuse and Neglect) a nedostatek sociální interakce
Olga TOMČÍKOVÁ -
Průzkum vzájemné percepce žáka a pedagoga
Lukáš OCHRANA