Bc. Jan Jína
Master's thesis
Regulace reklamy na internetu
Advertising regulation on the Internet
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou reklamy na internetu, její regulací a samoregulací. V první části poskytuje veškeré informace o internetu, jeho historii a formách internetové reklamy. Rozebírá problematiku spamu a popisuje jeho druhy. V dalších částech jsou shrnuta pravidla týkající se regulace reklamy. Autor píše o zákazech a nařízeních v různých formách reklamy. V poslední části jsou analyzovány …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the subject of internet advertising, its regulation and self-regulation. In the first part the thesis provides all information about internet, its history and all forms of internet advertising. Thesis analyzes problems with spam and describes its types. In next parts of the thesis are summarize the rules concerning regulation of advertising. The author writes about prohibitions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ue61k/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2013
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Economics of Internet Advertising
Lucie Langmajerová -
Internet jako inzertní médium
Michaela Pařenicová -
Internet jako inzertní médium
Zdeněk Netolický -
Internet a reklama
David Zapletal -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích
Kristýna Bendová -
Právo proti nekalé soutěži a samoregulace reklamy
Marek Harok -
Samoregulace v reklamě vs. právní úprava reklamy v ČR
Miroslav Slaný