Štěpán Kubásek

Bachelor's thesis

Analýza reálných dat ze hry League of Legends

Analysis of real data from the game League of Legends
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat reálná data využitím data miningových technik a výsledky analýzy interpretovat tak, aby pomohly maximálnímu počtu hráčů hry League of Legends. Analýza postupuje přesně podle metodiky CRISP-DM. K modelování jsou využity metody korelačních matic, k-means shlukování a gradient boosted rozhodovacích stromů poskytovaných nástrojem RapidMiner. Vybraný dataset obsahuje …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse real data using data mining techniques and interpret the results of the analysis to help the maximum number of players who play the game League of Legends. The analysis precisely follows the CRISP-DM methodology and uses correlation matrices, k-means clustering, and gradient boosted decision trees provided by the RapidMiner tool. The selected dataset contains …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2021
  • Supervisor: David Chudán
  • Reader: Lukáš Švarc

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83056