Sára Kynčlová
Bachelor's thesis
Horor v zajetí gender binary a snahy o únik
Horror in the Grip of Gender Binary and Attempts to Escape it
Abstract:
Horor jako žánr je příliš závislý na stereotypizaci. Postavy jsou často stereotypizované na základě genderu. Může horor existovat bez závislosti na tomto fenoménu? A jak by to mělo vypadat. Toto hodlám zkoumat ve své práci.Abstract:
Horror as a genre is highly dependent on stereotypes. Characters are often stereotyped based on gender. Can horror exist without honnoring this fenomenon ? What would it look like? These are the questions I hope to answer in my thesis.Keywords
queerKeywords
americká kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
genderKeywords
sexuální menšinyKeywords
filmové horory
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2022
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18032
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2022
- Supervisor: Petra DOMINKOVÁ
- Reader: Marie MRAVCOVÁ
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 1. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
The Self-Identity Journey of Non-Binary Protagonists in Freshwater, Sissy and Gender Queer
Karolína Zlámalová -
Semiotics of Gender - A Queer Reading of Gender as a Social Construct
Miriama HOLICKÁ