Horor v zajetí gender binary a snahy o únik – Sára Kynčlová
Sára Kynčlová
Bachelor's thesis
Horor v zajetí gender binary a snahy o únik
Horror in the Grip of Gender Binary and Attempts to Escape it
Anotácia:
Horor jako žánr je příliš závislý na stereotypizaci. Postavy jsou často stereotypizované na základě genderu. Může horor existovat bez závislosti na tomto fenoménu? A jak by to mělo vypadat. Toto hodlám zkoumat ve své práci.Abstract:
Horror as a genre is highly dependent on stereotypes. Characters are often stereotyped based on gender. Can horror exist without honnoring this fenomenon ? What would it look like? These are the questions I hope to answer in my thesis.Kľúčové slová
queerKľúčové slová
americká kinematografieKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
genderKľúčové slová
sexuální menšinyKľúčové slová
filmové horory
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18032
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 9. 2022
- Vedúci: Petra DOMINKOVÁ
- Oponent: Marie MRAVCOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 1. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
The Self-Identity Journey of Non-Binary Protagonists in Freshwater, Sissy and Gender Queer
Karolína Zlámalová -
Semiotics of Gender - A Queer Reading of Gender as a Social Construct
Miriama HOLICKÁ