Utváření identity a kariérová výchova žáků 8. a 9. tříd ZŠ. Analýza zkušenosti se zážitkovým programem – Bc. Andrea Špoková
Bc. Andrea Špoková
Master's thesis
Utváření identity a kariérová výchova žáků 8. a 9. tříd ZŠ. Analýza zkušenosti se zážitkovým programem
Identity Formation and Career Education of the Pupils of 8th and 9th Grade at Elementary Schools. Analysis of Experience with Experiential Learning Programme
Abstract:
Diplomová práce pojednává o aspektu utváření identity v rámci kariérové výchovy. Cílem práce je zmapovat, jakým přínosem je pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ kariérově výchovný program, založený na zážitkových metodách, a porozumět významu, jaký v rámci tohoto programu přisuzovali vlastní identitě. V teoretické části vymezuji terminologii týkající se kariérové výchovy, vývojová specifika v období adolescence …moreAbstract:
Diploma thesis focuses on the identity formation aspect of career education. The goal is to analyze the experience with the experiential learning programme for 8th and 9th grade pupils of elementary school and to understand the importance of identity formation during the process. Theoretical part brings summary of career education, evolutionary specifics during the adolescent period with the emphasis …moreKeywords
Kariéra kariérové poradenství kariérová výchova sociální pedagogika postmoderní svět identita utváření identity adolescence základní škola zkušenostně reflektivní učení zkušenost reflexe kvalitativní výzkum interpretativní fenomenologická analýza career career counseling guidance counseling career education social education postmodern world identity formation elementary school experiential learning experience reflection qualitative research interpretative phenomenological analysis
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dcgmp/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 5. 2016
- Supervisor: Mgr. Veronika Nýdrlová
- Reader: Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPOKOVÁ, Andrea. \textit{Utváření identity a kariérová výchova žáků 8. a 9. tříd ZŠ. Analýza zkušenosti se zážitkovým programem}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/8n2nws/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Education / Social and Free Time Education
Theses on a related topic
-
Practice As Research: The Analysis of a Linguistic Aspect of Theatre Through Acting Workshops
Kristýna Zinková -
Výzkum významu témat evokovaných metodou PRVA (Phenomenological Reflection of Visual Artifact)
Jiří Závora -
Analýza terapeutických (prožitkových) deníků: interpretativní fenomenologická analýza
Kamila Vítkovičová -
Zážitek se samoléčbou u žen, které mají zkušenost s anorexií či bulimií: Interpretativní fenomenologická analýza
Lucie Mauler -
Interpretativní fenomenologická analýza zkušenosti rodičů se sdělením diagnózy PAS dítěti
Kateřina Műllerová -
Spiritualita po propuštění z vězení: interpretativní fenomenologická analýza
Hana Svobodová -
Zkušenost žen s návratem z humanitárních misí: interpretativní fenomenologická analýza
Dita Hádková -
Zkušenost pedofilů s procesem coming outu: Interpretativní fenomenologická analýza
Kristýna Janů