Vliv reklamy na stravovací zvyklosti dětí druhého stupně základní školy – Michaela Hronová
Michaela Hronová
Bachelor's thesis
Vliv reklamy na stravovací zvyklosti dětí druhého stupně základní školy
The influence of advertising on the eating habits of children in upper primary school
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o reklamě a dětech jako její cílové skupině. Zkoumá stravovací zvyklosti dětí, vliv reklamních sdělení na formování návyků v rámci stravy a případné hrozby v zanedbání kvalitní životosprávy.Abstract:
The bachelor thesis deals with advertising and children as its target group. It examines children's eating habits, the impact of advertising messages on the formation of habits in the diet and possible threats to neglect quality of lifestyle.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82837
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2021
- Supervisor: Elvíra Čermáková
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82837
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Advertising Targeted to Children on Russian Market
Elizaveta Marchenko -
The language of advertising addressed at parents and children
Lenka MARTINKOVÁ -
Reklama a ochrana dětí
Nicole Plánková -
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Reklama, jak reklama ovlivňuje děti a etická stránka reklamy
Martina KREJČÍŘOVÁ -
Psychological and ethical Issues of child-focused advertising
Tamila Khodjaeva -
Victims of American consumerism: some examples of advertising aimed at young children
Zuzana JENČÍKOVÁ -
Fast food a obézne deti
Nikola Kozelková