Bc. Miroslava SALAJKOVÁ

Master's thesis

Reklama jako jeden z nástrojů generování nadspotřeby a trvale udržitelný rozvoj

Advertisment as one of the instruments for generating over-consumption and permanently tenable development
Abstract:
Předložená práce sumarizuje nejprve teoretická východiska, vztažená k problematice dopadů lidské činnosti na životní prostředí. Autorka upozorňuje na negativní vliv reklamy na spotřební chování jednotlivců i společnosti. V analytické části zjišťuje, zda česká legislativa dostatečně podporuje alternativy v dopravě, dále předkládá její ekonomické výhody a ekologické přínosy. Formou případové studie z …more
Abstract:
Firstly, this thesis sums up theoretical resources which have something in common with the problems of human activities having effect on environment. The autor focuses on the negative influence of advertising on the bahaviour of individuals as well as the whole society. In the analytic part she investigates if the czech legal system supports the alternatives in transport enough as well as she evidences …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Identifier: 10627

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2009
  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Křížek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SALAJKOVÁ, Miroslava. Reklama jako jeden z nástrojů generování nadspotřeby a trvale udržitelný rozvoj . Zlín, 2009. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 04. 2019

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.