Bc. Martin Adámek
Master's thesis
Specifika marketingu nadací
Specifics of marketing foundations
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na téma Specifika marketingu nadací a má hlavní tři části: teoretickou, analytickou a návrhovou. První část vysvětluje pojmy marketing, sociální marketing a neziskové organizace. Druhá část představuje vybrané firemní nadace a jejich aktivity a zobrazuje výsledky dosažené průzkumem. Třetí část shrnuje a vyhodnocuje výsledky získané průzkumem, navrhuje možná řešení zlepšení …moreAbstract:
The thesis focuses on the topic of marketing specifics of foundations and has three main parts: theoretical, analytical and findings and results. The first part explains the concepts of marketing, social marketing, and nonprofit organizations. The second part presents selected corporate foundations and their activities, and displays the results achieved by the survey. The third part summarizes and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2016
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12334/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2016
- Supervisor: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
- Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing in various cultural and social settings
Aldiyar Rakhmetov -
Linguistic and Sociocultural Aspects of Marketing Communication of the Siemens Company on Social Media Platforms in the German and Czech Markets
Anna Bachina -
Specifika internetového marketingu pro kulturní instituce se zaměřením na obsahový marketing
Hana Blahová -
Analýza propagační komunikace vybrané neziskové organizace
Tereza Košatová -
Specifika internetového marketingu pro kulturní instituce se zaměřením na obsahový marketing
Hana Blahová -
Specifika a prostředky sociálního marketingu
Beata Jarcovjáková -
Specifika managementu a marketingu sportovních akcí u osob s postižením
Pavel Stehlík -
Specifika marketigu neziskové organizace
Eva Slobodníková