Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania – Grace Edward Mbwiga
Grace Edward Mbwiga
Master's thesis
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Dopady Etnocentrismu a Země Původu na Rozhodnutí o Koupi v Tanzanii
Abstract:
Desítky let starý vývoj studií o zemi původu vedl ke vzestupu a rozvoji konceptu spotřebitelského etnocentrismu jako jednoho z faktorů vedoucích ke zkreslení země původu. Od vývoje CETSCALE (Shimp & Sharma, 1987), nástroje, který připravil půdu pro další výzkum v této oblasti, přes jeho aplikaci v různých zemích po celém světě až po jeho modifikaci a aplikaci v různých zemích. napříč zeměkoulí. Spotřebitelský …moreAbstract:
The decades’ old evolution of country-of-origin studies have led to the rise and development of consumer ethnocentrism concept as one of the factors leading to country-of-origin bias. From the development of a CETSCALE (Shimp & Sharma, 1987), an instrument that has paved the way for more research in the area, to the application of it to various countries across the world, to the modification and application …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92669
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2024
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Andrea Escobar Rios
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92669
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Variability in inclination toward national products among European regions and its impact on consumer behavior
Daria Artamonova -
Spotřebitelský etnocentrismus jako strategický nástroj pro rozvoj hodnoty domácích značek v rozvojových zemích
WANNINAYAKE MUDIYANSELAG WANNINAYAKE -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
Exploring the Impact of Country of Origin on Turkish Consumer Perceptions in the Automotive Industry
Ozan Buğur -
Consumer Ethnocentrism at Turkey
Umut Ayik -
Country of Origin efekt vybraných produktů na spotřebitelské chování
Veronika Procházková -
Country of Origin Effect a marketing vín
Jan Řebíček -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov