Komunikace a její význam v práci pedagoga – Bc. Stanislav Hejna
Bc. Stanislav Hejna
Bachelor's thesis
Komunikace a její význam v práci pedagoga
Communication and its Importance in the Work of a Teacher
Abstract:
Význam komunikace v práci pedagoga je nepochybně velmi důležité a proto právem často diskutované téma. V této práci je věnována pozornost zejména tomu, jak může pedagog využít komunikaci ke zvýšení efektivity výchovně – vzdělávacího procesu. Jsou zde pojmenovány klíčové pojmy související s komunikací jako takovou, zejména je však práce zaměřena na úskalí komunikace pedagogické. Práce si klade za cíl …moreAbstract:
The importance of the communication in the work of a teacher is, undoubtedly, very important and very often discussed topic. This thesis focused on the communication of the teacher and its utilization which would lead to improvement of the effectiveness of the educationally-pedagogical process. The key words connected with the communication itself are described there. The thesis is mainly focused on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ylnjd/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2009
- Supervisor: Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Education - Vocational Training
Theses on a related topic
-
Výchovně vzdělávací proces a možnosti žáka s progresivní svalovou dystrofií
Leona PAUZAROVÁ -
Vliv rodičů na rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze z pohledu středoškolských studentů připravujících se na pomáhající profese
Lucie Čuhlová -
Rozhodování o vzdělávací a profesní dráze z pohledu žáků absolventských ročníků brněnských základních škol
Tereza Juříčková -
Rozhodování romských žáků 9. třídy základní školy o jejich další vzdělávací a profesní dráze
Lucie Zástěrová -
Proces rozhodování o budoucí profesi na konci střední školy
Pavlína Tlustošová -
Non-verbal Communication across Cultures: Gestures and Facial Expressions in Business Meetings in France and the Czech Republic
Silvie Kopúnková -
Non-verbal Communication across Cultures: Gestures and Facial Expressions at Business Meetings and Negotiations in China and Italy
Anna Kleinová -
Projecting Identity in Non-verbal Aboriginal Communication
Petra Tövišová