Muzeum jako místo edukace a konstrukce národní identity – Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D.
Disertační práce
Muzeum jako místo edukace a konstrukce národní identity
Museum as a place of education and construction of national identity
Anotace:
Zastřešujícím cílem této mezioborové disertační práce je představit čtenářům vztah muzeí k sociální realitě lidí, která se zrcadlí v národně-identitotvorné roli muzeí. Spolu s tím je snahou disertační práce ukázat vztah muzeí k edukaci v 21. století, přičemž právě edukační rovina muzea se nevyhnutelně pojí i s indentitotvorným rozměrem muzea, v tomto případě s národně-konstruktivistickým rozměrem expozice …víceAbstract:
The ultimate goal of this interdisciplinary dissertation is to introduce the relationship of museums to the social reality of people, which is mirrored in the national-identity-forming role of museums. Along with this, the dissertation seeks to show the relationship of museums to education in the 21st century, while the educational level of the museum is inevitably linked to the indentity-forming dimension …víceKlíčová slova
Národní identita dispozitivní analýza diskurz sociální praktiky muzeum expozice muzejní edukace konstruktivistické teorie učení rámcový vzdělávací program. National identity dispositive analysis discourse social practices museum exhibition museum education constructivist learning theory framework educational program.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/h9wx2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2022
- Vedoucí: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
- Oponent: doc. Mgr. Miroslav Palárik, PhD., doc. Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika (čtyřleté) / Sociální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Mistr Rajhradského oltáře - edukační program pro estetickou výchovu na střední škole
Michaela Gerichová -
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
Barbora NERMUŤOVÁ -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ -
Analýza a použití výrobních faktorů podniku
Martin Světinský -
Turismus a časoprostorová imaginace měšťanů a venkovanů v 19. století: turistický pohled, životní světy, sociální praktiky
Jan PEZDA