Crowdfundingová kampaň jako fundraisingová platforma, s aplikací na hudební scénu – Ellen Venkrbcová
Ellen Venkrbcová
Bachelor's thesis
Crowdfundingová kampaň jako fundraisingová platforma, s aplikací na hudební scénu
Crowdfunding as a fundraising platform applied to the music scene
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na téma crowdfundingových kampaní hudebních projektů v českém prostředí. Teoretická část se věnuje definici a podstatě fundraisingu, podrobněji pak jedné z jeho konkrétních podob, kterou je právě crowdfunding, kde jsou mimo jiné představeny dva přední české crowdfundingové portály Hithit a Startovač. Pozornost je rovněž věnována možnostem propagace na sociálních sítích …moreAbstract:
This bachelor’s thesis is focused on the theme of crowdfunding campaigns for music projects in the Czech Republic. The theoretical part consists of the definition and principles of fundraising and particularly of one of its specific forms – crowdfunding. This part of the thesis also offers an introduction of the two major Czech crowdfunding portals Hithit and Startovač. Attention is also focused on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73905
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2018
- Supervisor: Barbara Hucková
- Reader: Michal Straka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73905
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Distribuce a propagace rap music v kontextu světového a českého hudebního průmyslu
Tomáš Čech -
Komparace marketingu festivalu Colours of Ostrava a Lucerna Music Bar
Václav Vágner -
English Slang and its Influence in Czech e-communication: Fashion Industry
Anna Steiningerová -
Expertise in the Czech energy industry: A field analysis
Nathalie Marková -
The value of blockchain in the hospitality industry
Aysel Bakhshaliyeva -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Digital Marketing and Social Media in a Crowd Funding Campaign
Etienne Malec -
Vedoucí sekce Fundraising Mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2022
Šíblová Šíblová