Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms – Bc. Natálie Odleváková
Bc. Natálie Odleváková
Bachelor's thesis
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Anotácia:
For my bachelor’s thesis, I have chosen the topic “Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms.” The theoretical part of the thesis describes general word formation. It then describes the origins and creation of new words associated with social networks such as Facebook, TikTok, Instagram, Twitter, and YouTube. It also includes a definition of the names of the social media platforms. …viacAbstract:
V rámci své bakalářské práce jsem zvolila téma „Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms.“ Teoretická část mé práce popisuje hlavní rozdělení tvorby slov. Následně popisuje původ a vytváření nových slov spojených se sociálními sítěmi jako je Facebook, TikTok, Instagram, Twitter a YouTube. Zahrnutá je také samotná definice názvů jednolivých sociálních platforem. Praktická část porovnává …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 6. 2022
Identifikátor:
https://is.slu.cz/th/toga3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2023
- Vedúci: PhDr. René Kron, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Petr Hájek
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / odbor:
Philology / English for Teachers
Práce na příbuzné téma
-
Instagram: Exploration of Visual Brand communication & Transformational advertising
Oluwaseun Adekola Fasanya -
Multilingual communication on social media
Petra Svobodová -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
English Slang and its Influence in Czech e-communication: Fashion Industry
Anna Steiningerová -
L’évolution de la désignation des technologies de communication (GSM, réseaux sociaux) dans un corpus de rap francophone
Katarína Šimková -
Integrated Marketing Communication and its social implications
Sugandha Tikoo