Ing. Eva Gazárková

absolventská práce studenta CŽV

Fiktivní firma jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí žáků

Practical enterprise as a tool for the development of students' entrepreneurial competences
Abstract:
Fiktivní firma může na středních školách sloužit jako vyučovací předmět využívající a prohlubující již probrané teoretické znalosti, které studenti prakticky vyzkoušejí. Vyučování probíhá většinou ve výukových blocích v přizpůsobených učebnách, které napodobují prostředí ve firmě. Výuka fiktivní firmy je náročná pro učitele i pro žáky, ale je velmi přínosná pro budoucí pracovní uplatnění žáků.
Abstract:
The practice enterprise can serve as a teaching subject in secondary schools, us-ing and deepening the already learned theoretical knowledge, which students will try out practically. Teaching is usually done in teaching blocks in adapted class-rooms that simulate the company environment. Teaching a practice enterprise is demanding for both the teacher and the students, but it is very beneficial for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Alena Bendová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání