Bc. Lucie RAKOWSKÁ

Master's thesis

Efektivní sponzoring kulturních událostí jako nástroj marketingových komunikací

Efective sponzoring of cultural event as a tool of marketing communication
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na sponzoring konkrétní kulturní události, a to multižánro-vého festivalu Dokořán. Zjišťuje, nakolik je sponzoring kultury atraktivní pro dárce a jak tyto výsledky využít pro budování lepší pozice v obchodní sféře. Teoretická část definuje pojmy z oblasti neziskového marketingu a marketingových komu-nikací, efektivitou sponzoringu coby komunikačním nástrojem. Metodologie …more
Abstract:
This thesis is focusing on sponsorships of specific cultural events. multigenre festival Do-kořán. It will assess the ways a cultural sponsorship can attract funds and how these fin-dings can be used to gain better position on the market. Theoretical part will define terms in non-profit marketing and marketing communications as well as effectiveness of sponsorship as a communication tool. Methodology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier: 18419

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RAKOWSKÁ, Lucie. Efektivní sponzoring kulturních událostí jako nástroj marketingových komunikací. Zlín, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 26. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe