Inkluzivní vzdělávání a integrace ukrajinských žáků na prvním stupni základních škol – Vendula Fraňková
Vendula Fraňková
Bachelor's thesis
Inkluzivní vzdělávání a integrace ukrajinských žáků na prvním stupni základních škol
Inclusive Education and Integration of Ukrainian pupils in Primary schools
Abstract:
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na objasnění pojmů inkluze a integrace žáků základních škol, na práci pedagogických pracovníků, formativní hodnocení a zejména na práci s ukrajinskými žáky na prvním stupni základních škol. Cílem práce je na základě šetření ukázat nelehkou situaci a ztíženou práci pedagogických pracovníků v základních školách s přílivem ukrajinských žáků, potřebu a důležitost asistentů …moreAbstract:
Abstract This Bachelor thesis is focused on clarifying the concepts of inclusion and integration of primary school pupils, the work of teaching staff, formative assessment and especially work with Ukrainian pupils in the first grade of primary schools. The aim of the work is to show, based on the investigation, the difficult situation and the difficult work of pedagogical workers in primary schools …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2023
Identifier:
https://is.slu.cz/th/sc6z5/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2023
- Supervisor: PhDr. Mgr. Leona Hozová, MBA
- Reader: Mgr. Andrea Preissová Krejčí, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FRAŇKOVÁ, Vendula. \textit{Inkluzivní vzdělávání a integrace ukrajinských žáků na prvním stupni základních škol}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava. 2023. Available from: https://theses.cz/id/963qbp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Public Policies in OpavaBachelor programme / field:
Social Work in Public Administration / Social Work in Public Administration
Theses on a related topic
-
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Young English Language Learners with special Educational Needs
Hana Dopitová -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ