Kristýna Kulhavá

Bachelor's thesis

Teritoriální marketing na příkladu norských olympijských měst

Teritorial Marketing in the Example of Norwegian Olympic Host Cities
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá teritoriální marketing norských olympijských měst s cílem analyzovat úspěšné strategie a přínosy tohoto přístupu pro rozvoj míst s podobnými charakteristikami a předpoklady. Teoretická část pomocí odborné literatury představuje principy teritoriální marketingu s odkazem na regionální rozvoj. Empirická část se věnuje konkrétním norským olympijským městům Oslu a Lillehammeru a …more
Abstract:
The bachelor’s thesis examines the territorial marketing of Norwegian Olympic cities to analyze successful strategies and the benefits of this approach for places with similar characteristics and premises. The theoretical part presents the principles of territorial marketing with references to regional development using specialist literature. The empirical part is devoted to the specific Norwegian …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Lucie Herbočková
  • Reader: doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta