Ing. Šárka Prchalová

Bachelor's thesis

Psychologický význam obalu pro spotřebitele

Psychological Meaning of Wapping For Consumer
Abstract:
Psychologický význam obalu a psychologie spotřebitele jsou zaměřeny na problematiku motivace spotřebního chování, učení a rozhodování spotřebitele. Motivace spotřebního chování obsahuje vymezení pojmů: potřeby, postoje, stálost a třída podnětů. Důraz je přitom kladen na vztah mezi postojem a nákupním chováním, vlivy působící na motivaci kupního chování včetně vlivu sociálních skupin, psychologické …more
Abstract:
Psychological meaning of packaging and consumer psychology are focused on issues associated with consumer behavior motivation, consumer learning and decision making. Consumer behavior motivation includes definition of terms as needs, attitudes, stability and categories of stimuli. The emphasis is placed on the relation between the customer attitude and purchasing behavior, the impact affecting the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní