Komunikační dovednosti mentálně postižených dětí v předškolním věku – Bc. Martina Herbstová
Bc. Martina Herbstová
Diplomová práce
Komunikační dovednosti mentálně postižených dětí v předškolním věku
Communication skills of mentally disabled children at pre-school age
Anotace:
Diplomová práce s názvem Komunikační dovednosti mentálně postižených dětí v předškolním věku se zabývá teoreticky i prakticky problematikou komunikační dovednosti mentálně postižených dětí předškolního věku. Jejím cílem bylo zhodnotit komunikační dovednosti mentálně postižených dětí předškolního věku. Na jaké úrovni jsou komunikační dovednosti takto postižených dětí v oblasti všech jazykových rovin …víceAnotace:
lní komunikaci, rozvíjet správnou motoriku (jemnou, hrubou, oromotoriku, grafomotoriku). Rozvíjet zrakové a sluchové vnímání (analýza, syntéza, diferenciace, paměť, fonematický sluch), vnímání a reprodukci rytmu. Rozvíjet serialitu, časoprostorovou orientaci, vnímání vlastního těla a prostoru, aj. Logopedická intervence nemůže být zaměřena pouze na nápravu výslovnosti. Dále je také zapotřebí spolupráce …víceAbstract:
This diploma with the title Communication skills of mentally disabled children at pre-school age concerns in theoretical and practical way of communication skills of mentally disabled children at pre-school age. Its aim was to evaluate communication skills of mentally disabled children at pre-school age, and to find the level of commmunication skills of these children in all areas of language (lexically …víceAbstract:
neccessary to cooperate with other experts and institutions, for example early care and special pedagogical centres. Cooperation with parents is important.Klíčová slova
mentální postižení lehká mentální retardace střední mentální retardace těžká mentální retardace vývoj dítěte předškolního věku kognitivní vývoj možnosti zaškolení v předškolním věku rámcový vzdělávací program vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami vzdělávání dětí s mentálním postižením péče o mentálně postižené děti řeč mentálně postižených dětí lexikálně – sémantická jazyková rovina foneticko – fonologická jazyková rovina morfologicko – syntaktická jazyková rovina pragmatická jazyková rovina logopedická intervence mental disability light mental retardation middle mental retardation high mental retardation child of pre-school age development of a child of pre-school age cognitive development possibilities of training at pre-school age frame educational programme education of children with special educational needs education of children with mental disability care of mentaly disabled children speech of mentaly disabled children lexically-semantic language balance phonetically-phonological language balance morphologicaly- syntactic language balance pragmatic language balance logopedical intervention.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 12. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q1ce6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 2. 2011
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Implementace softwaru Koha do knihovny střední školy: Případová studie pro Masarykovu střední školu zemědělskou a vyšší odbornou školu v Opavě
Martina Růžičková -
Výtvarné činnosti a rozvoj tvořivosti dětí v předškolním věku
Anna JOUKLOVÁ -
Rozvoj emoční inteligence u dětí v předškolním věku ve speciálních a běžných mateřských školách.
Laura TOMANOVÁ -
Kniha jako prostředek rozvoje komunikačních schopností v předškolním věku
Markéta Kaňková -
Úroveň očekávaných výstupů u dětí v předškolním věku v oblasti „Dítě a jeho psychika“
Marie Johaníková -
Inovace školního vzdělávacího programu střední odborné školy v oblasti kon-cepčního a organizačního zabezpečení odborné přípravy
Marek Kamerer -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská