Dominika Ondrušková
Bachelor's thesis
Coming-of-age: Dospívání jako žánr.
Coming-of-age: Maturing as a genre.
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje filmovému žánru coming-of-age, který tematizuje dospívání. Cílem práce je v její první části vymezit žánr coming-of-age a pojmout jej z hlediska vývoje filmů o dospívání, které jsou v žánrových studiích často nazývány teen nebo youth filmy. Přes stručnou historii žánru a vysvětlení kultu teenagerství práce přejde k vymezení charakteristik žánru coming-of-age jako samostatného …moreAbstract:
The bachelor's thesis is devoted to the film genre coming-of-age, which thematizes the protagonist’s maturing. First part of this thesis aims to define the coming-of-age genre and understand it from the point of view of the development of films focused on maturing, which are often called teen or youth films in genre studies. Throughout a brief history of the genre and the explanation of the cult of …moreKeywords
teenageřiKeywords
coming-of-ageKeywords
americká kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
filmové žánryKeywords
dospívání
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2022
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18052
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2022
- Supervisor: Lucia KAJÁNKOVÁ
- Reader: Lukáš KADLEC
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 1. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Ekonomické aspekty americké kinematografie v kontextu pandemie covid-19
Ivan Major -
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Americká propaganda v moderní kinematografii
Jan VAVŘÍK -
Významný směr či hnutí v dějinách evropské kinematografie: Spaghetti western - evropské pojetí amerického žánru
Roman FREIBERG -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Sociální konstrukce sériového vraha v americké kinematografii na přelomu 20./21. století
Veronika LOHNICKÁ