Bc. Jitka Babáková
Master's thesis
Komunikace u žáků se SPU na 1. st. ZŠ
Communication in pupils with specific learning disorders at first grade of primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u žáků na 1. stupni základní školy a zároveň jejich komunikačními kompetencemi, které se při nástupu školní docházky podílely na vzniku SPU. Komunikace zde hraje důležitou roli a má stěžejní postavení ve výchovně vzdělávacím procesu a promítá se do celé osobnosti člověka. Výzkum byl prováděn u vytypovaných žáků 1. stupně základní školy …moreAbstract:
This thesis deals with specific learning disorders in pupils at first grade of primary school, while their communication competencies that with the advent of the school participated in the formation of the specific learning disorders. Communication plays an important role and has a pivotal position in the educational process and reflected in the whole personality. The research was conducted of selected …moreKeywords
Specifické poruchy učení žák se specifickou poruchou učení výchova a vzdělávání individuálně vzdělávací plán komunikace narušená komunikační schopnost jazykové roviny. Specific learning disorders pupils with specific learning disorders education individual educational plan communication communication disorders language levels.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/piart/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 5. 2011
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Rozvoj lexikálně-sémantické roviny s využitím autorské deskové hry
Tereza Břicháčková -
Teaching English as a Foreign Language to Pupils with Learning Disabilities
Ngozi NWAUKWA -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková