Komunikace u žáků se SPU na 1. st. ZŠ – Bc. Jitka Babáková
Bc. Jitka Babáková
Master's thesis
Komunikace u žáků se SPU na 1. st. ZŠ
Communication in pupils with specific learning disorders at first grade of primary school
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u žáků na 1. stupni základní školy a zároveň jejich komunikačními kompetencemi, které se při nástupu školní docházky podílely na vzniku SPU. Komunikace zde hraje důležitou roli a má stěžejní postavení ve výchovně vzdělávacím procesu a promítá se do celé osobnosti člověka. Výzkum byl prováděn u vytypovaných žáků 1. stupně základní školy …viacAbstract:
This thesis deals with specific learning disorders in pupils at first grade of primary school, while their communication competencies that with the advent of the school participated in the formation of the specific learning disorders. Communication plays an important role and has a pivotal position in the educational process and reflected in the whole personality. The research was conducted of selected …viacKľúčové slová
Specifické poruchy učení žák se specifickou poruchou učení výchova a vzdělávání individuálně vzdělávací plán komunikace narušená komunikační schopnost jazykové roviny. Specific learning disorders pupils with specific learning disorders education individual educational plan communication communication disorders language levels.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/piart/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 5. 2011
- Vedúci: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Special Education / Special Education
Práce na příbuzné téma
-
Rozvoj lexikálně-sémantické roviny s využitím autorské deskové hry
Tereza Břicháčková -
Teaching English as a Foreign Language to Pupils with Learning Disabilities
Ngozi NWAUKWA -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková