Vermittlung von Lernstrategien in ausgewählten DaF-Lehrwerken – Mgr. et Mgr. Mirka Pospíšilová
Mgr. et Mgr. Mirka Pospíšilová
Bachelor's thesis
Vermittlung von Lernstrategien in ausgewählten DaF-Lehrwerken
Mediation of Learning Strategies in selected DaF textbooks
Abstract:
The bachelor's thesis introduces foreign language learning strategies and their grasp in the didactic conception. It examines how affective and social learning strategies are represented in tasks and exercises contained in the given textbooks. In the theoretical part describes a concept of foreign language learning strategies which was divided from the results of a specialized content analysis of specific …moreAbstract:
Bakalářská práce představuje strategie učení se cizímu jazyku a jejich uchopení v didaktické koncepci. Zjišťuje, jaké je zastoupení afektivních a sociálních strategií učení v úlohách a cvičeních obsažených v daných učebnicích. V teoretické části popisuje koncept učebních strategií při učení se cizího jazyka a v empirické části jsou představeny výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bawen/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / German Language for Education
Theses on a related topic
-
The development of the standardisation agreement /STANAG/ 6001 utilized for testing the level of knowledge of foreign languages in the armed forces of the NATO countries, specifically the Czech armed forces and the armed forces of the United Kingdom.
Dana KOŠŤÁLOVÁ -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Hra jako základní činnost v rané výuce cizího jazyka - na příkladu učebního souboru pro němčinu jako cizí jazyk "Ene mene"
Miroslava PETŘÍKOVÁ -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Výtvarné umění v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Estetické učení a jeho užití ve výuce cizích jazyků.
Hana LISNEROVÁ -
Předložky ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Jana ŠKUBALOVÁ