Mgr. Kateřina KOMÁRKOVÁ

Master's thesis

Formy persvaze v reklamách určených dětem

Forms of persvation in commercials for children
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zobrazit formy persvaze v reklamách určených dětem. Teoretická a praktická část není striktně oddělena. Teoretická část se věnuje reklamě v jejím širším pojetí nevyjímaje manipulační a persvazivní strategie. Těžištěm práce je analýza reklam určených dětem. Ve středu pozornosti stojí vedle neverbálních manipulačních prostředků jazyková specifika reklamních textů.
Abstract:
The aim of the thesis is demonstrate the forms of persvation in commercials for children. Tha abstract part and the practical part aren´t strictly separated. The abstract part is about the commercials in generally and about the strategy of the manipulation and the persvation. The center of the thesis does analyse of commercials for children. In the middle of attantion there is next to visual and acoustic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2009
Accessible from:: 14. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 5. 2009
  • Supervisor: Mgr. Kamila Sekerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOMÁRKOVÁ, Kateřina. Formy persvaze v reklamách určených dětem. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.4.2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta