Vliv marketingového mixu na chování spotřebitele – Monika Peňázová
Monika Peňázová
Bachelor's thesis
Vliv marketingového mixu na chování spotřebitele
The impact of the marketing mix on consumer behaviour
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje vlivu marketingového mixu na chování spotřebitele a jeho implementaci v rámci skutečného podniku. Teoretická část začíná seznámením se základními marketingovými pojmy, dále se blíže zabývá marketingovým prostředím, kupním chováním spotřebitele včetně marketingového výzkumu a marketingovým mixem 4P. Poslední teoretická kapitola pojednává o marketingu kulturního dědictví. Praktická …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the influence of the marketing mix on consumer behaviour and its implementation within a real company. The theoretical part starts with an introduction to basic marketing concepts, and then it deals with the marketing environment, marketing mix 4P and consumer buying behaviour, including marketing research. The last theoretical chapter deals with the marketing of cultural …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB14098
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2023
- Supervisor: Ing. Václav Zubr, Ph.D.
- Reader: Ing. Martina Janečková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PEŇÁZOVÁ, Monika. \textit{Vliv marketingového mixu na chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2023. Available from: https://theses.cz/id/9v8mm8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 6. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Marketingový mix vybrané kulturní památky
Zuzana ULLMANNOVÁ -
Marketingový mix Podkrušnohorského technického muzea
Monika Chloubová -
Kulturní turismus na zámcích na řece Orlici a jejich marketingový mix
Alžběta Kudelková -
The Changing Face of Marketing: Moving from Marketing Management to Marketing Democracy
Anna Nuralova -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Marketing v neziskových organizacích - Marketing v AČR
Tibor Čatai -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
2/6/2023
Kohout, J.
2/6/2023