Integrace mentálně postižených na středním odborném učilišti – Alena LÉBROVÁ
Alena LÉBROVÁ
Bakalářská práce
Integrace mentálně postižených na středním odborném učilišti
Integration of the mentally handicapped to vocational secondary school
Anotace:
Tato práce se zabývá integrací mentálně postižených jedinců do společnosti. Zkoumá na konkrétním vzorku studentů středního odborného učiliště přínos integrace pro jejich osobní i profesní život. V teoretické části je popsáno mentální postižení jako takové. Dále je zde rozveden systém vzdělávání mentálně postižených a jeho legislativní rámec. praktická část popisuje způsoby a metody výzkumu, zdůvodňuje …víceAbstract:
This work deal about integration of mentally disabled individuals entering into society. Work examines the particular sample of student from vocational schools for the benefit of integrating for their personal and professional lives. The theoretical part is described as a mental disability. Then there is the education system who are outlined mentally disabled and its legislative framework. The practical …víceKlíčová slova
mentální retardace dědičné předpoklady pseudooligofrenie vývojové fáze dítěte diagnostika vývoj dítěte integrace vzdělávací proces sociální učení sociální chování školský zákon speciálně vzdělávací potřeby rámcově vzdělávací plán individuální vzdělávací plán profesní příprava práce mentálně postižených sociální firma podporované zaměstnávání analýza dat komunikace společnost tolerance izolovanost vyloučení začleňování sebeobsluha
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 11. 2011
Zveřejnit od: 1. 1. 2099
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Zuzana Řáhová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LÉBROVÁ, Alena. \textit{Integrace mentálně postižených na středním odborném učilišti}. Online. Bakalářská práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2011. Dostupné z: https://theses.cz/id/9zzjtd/.
Jak správně citovat práci
LÉBROVÁ, Alena. Integrace mentálně postižených na středním odborném učilišti. Ústí nad Labem, 2011. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 09. 11. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Sociální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Rozvoj potenciálu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve školní družině prostřednictvím edukačních aktivit
Daniel Antonín Zelinka -
Co s sebou přináší integrace dětí se speciálně vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu
Monika Pliešovská -
Vztahy mezi žáky intaktními a žáky se speciálně vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Kateřina Bártová -
Inkluze dětí se speciálně vzdělávacími potřebami do vzdělávacího systému z hlediska teorie rámců
Simona SVÍTKOVÁ -
Aktuální pojetí výuky českého jazyka na 1. stupni základních škol pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami
Tereza ŠVANDOVÁ -
Význam rituálů u vybraných dětí se speciálně vzdělávacími potřebami
Tereza DUBOVÁ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Tvořivé schopnosti v kontextu speciálně vzdělávacích potřeb
Iveta MACHOVÁ