L2 Vocabulary Learning in Early Infancy: A Case Study of a Czech Child Exposed to English – Tereza FOJTÍKOVÁ
Tereza FOJTÍKOVÁ
Bachelor's thesis
L2 Vocabulary Learning in Early Infancy: A Case Study of a Czech Child Exposed to English
L2 vocabulary learning in early infancy: A case study of a Czech child exposed to English
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is language development in early infancy, specifically the development of lexicon in bilinguals. The literature review examines sources on childhood bilingualism and on lexical development in the first years of life. Naturally, it focuses on children's language comprehension. The goal is to discuss lexical development in bilingual infants in comparison to monolinguals …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj řeči u dětí ve věku 0-18 měsíců. V přehledu literatury bude uveden přehled zdrojů, které se zabývají raným vývojem řeči u dětí. Cílem je pojednat o lexikálním vývoji u bilingvních kojenců ve srovnání s monolingvními. Samozřejmě se zaměří na to, čeho je dítě v daném věku schopno z hlediska porozumění jazyku. Dále budou v přehledu literatury diskutovány metody …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Šárka Šimáčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FOJTÍKOVÁ, Tereza. \textit{L2 Vocabulary Learning in Early Infancy: A Case Study of a Czech Child Exposed to English}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/a1mm2e/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
FOJTÍKOVÁ, Tereza. L2 Vocabulary Learning in Early Infancy: A Case Study of a Czech Child Exposed to English. Olomouc, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Philology
Theses on a related topic
-
Autoregulace učení a strategie učení pro oblast slovní zásoby u žáků ZŠ
Jan Moudrý -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Vliv videoher na proces učení slovní zásoby anglického jazyka u žáků 1. stupně základní školy
Denisa HANÁKOVÁ -
Strategie učení slovní zásoby z pohledu studentů anglického jazyka
Barbora HANZLOVSKÁ -
Strategie učení se slovní zásoby mezi hráči MMORPG
Jakub SMRČKA -
Získávání slovní zásoby - učení se slov izolovaně a ve větších celcích
Pavel NIMMRICHTER -
Strategie slovní zásoby u studentů a učitelů střední zdravotnické školy v německém jazyce
Kateřina Moudrá -
Využití paměťových strategií ve výuce slovní zásoby
Štěpánka Klimajová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights