Bc. Zita Komárková

Master's thesis

Cross - selling, jeho využití a přínos pro pojišťovnu

Cross - selling, its use and importance for insurance company
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou cross-sellingu v pojišťovnictví. V teoretické části je popsána situace na pojistném trhu v České republice, problematika marketingu v pojišťovnictví, segmentace trhu a základy řízení vztahu se zákazníky. Vzhledem k tomu, že pojistný trh v České republice ovládají v současné době velké konkurenční boje, je většina komerčních pojišťoven nucena vydat se cestou …more
Abstract:
This diploma thesis deals with cross-selling of insurance. The theoretical part describes the situation on the insurance market in the Czech Republic, the issue of insurance marketing, market segmentation and the basics of customer relationship management. Given that the insurance market in the Czech Republic is currently controlled by a large competitive struggle, most commercial insurance companies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: Dr. Milan Hradec
  • Reader: prof. Ing. Eva Ducháčková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní