Nástroje politického marketingu v kampani České pirátské strany – Mgr. Vendula Nekudová
Mgr. Vendula Nekudová
Bachelor's thesis
Nástroje politického marketingu v kampani České pirátské strany
Political Marketing Tools in the Campaign of the Czech Pirate Party
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu komunikace České pirátské strany na sociálních sítích Facebook a YouTube v předvolebním období roku 2013. Teoretická část práce se soustřeďuje na základní pojmy politického marketingu a fenomén nových médií. Cílem empirické části práce je zodpovědět, jaké nástroje sociálních sítí Piráti ke komunikaci využívali a jaký byl obsah jejich komunikace. Otázky jsou zodpovězeny …moreAbstract:
The Bachelor thesis is focused on the analysis of communication that was used by the Czech Pirate Party at social networks Facebook and Youtube in the pre-election period of 2013. The theoretical part of this thesis concentrates on the basic concepts of political marketing and the phenomenon of new media. The aim of the empirical part is to find out which instruments of social networks were used during …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r5fyl/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Alena Macková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Specifika komunikace v prostředí on-line pc her
Nikola Trunečková -
Distanční psychologické intervence, psychologické působení bez osobního kontaktu, tzv. „on-line testování“
Radka Žáková -
SWOT analýza a její on-line video tutoriály
Kristýna Hluchá -
On-line marketingová komunikační strategie
Vendula Wiedermannova -
Power of media in political communication
Rysbek Konysbayev -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová